Rozliczanie kosztów za zużytą wodę może być zrealizowane na różne sposoby.
Jeśli administrator dostarczy nam koszty to rozliczeniu podlegają wyłącznie kwoty za dostarczoną wodę ciepłą i zimną.
Informacja powyższa może być uzupełniona o ilość wody niebilansującej z wodomierzem głównym – budynkowym. W takim przypadku niezbędna jest również informacja o sposobie podziału niezbilansowanej wody. ( np. na lokal, proporcjonalnie do zużycia , na osobę ….)
Drugi sposób to rozliczenie kwoty na sumaryczną ilość zużytej wody (ciepłej i zimnej) oraz kosztu za dostarczone ciepło do podgrzania wody wg. wskazań wodomierzy ciepłej wody. W tym przypadku identycznie możemy podejść do sposobu podziału z tytułu nie bilansującej się wody.
W każdym z przypadku sposób podziału musi być określony pozostając w zgodzie z treścią obowiązującego regulaminu mieszkańców.